Contact/aanmelden
“Je moet eerst stilstaan om van richting te kunnen veranderen”
Informatie over verwijzen/aanmelden:
Op dit moment hebben wij geen ruimte in de agenda. Wij kijken half januari 2025 opnieuw of en wanneer er ruimte in de agenda komt voor nieuwe intakes. Mocht dat eerder zijn dan vermelden wij dat hier op de website. Dit is de update van 29-10-2024.
Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij kijken graag met u mee voor een passende oplossing.
Voor het vinden van een ander praktijk kunt u kijken op de site van de beroepsvereniging: www.lvvp.info, of kijken op www.kiezenindeggz.nl. Ook kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar voor bemiddeling naar een praktijk die op korte termijn ruimte heeft.
- Huisartsen of verwijzers: hier vindt u alle informatie voor een efficiënte verwijzing naar ons.
- Cliënten: hier vindt u in het kort informatie rond uw aanmelding en toekomstige behandeling.
- Hier vindt u alle algemene informatie over bijkomende zaken rond de behandeling.
Praktijkgegevens:
Sleutelbloem 3
1689 PZ ZWAAG
0229-279798 –> spreek de voicemail met naam én telefoonnummer in: wij bellen z.s.m. terug
Aanmelden cliënten:
Op dit moment hebben wij geen ruimte in de agenda. Wij kijken half januari 2025 opnieuw of en wanneer er ruimte in de agenda komt voor nieuwe intakes. Mocht dat eerder zijn dan vermelden wij dat hier op de website. Dit is de update van 29-10-2024.
Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij kijken graag met u mee voor een passende oplossing.
Voor het vinden van een ander praktijk kunt u kijken op de site van de beroepsvereniging: www.lvvp.info, of kijken op www.kiezenindeggz.nl. Ook kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar voor bemiddeling naar een praktijk die op korte termijn ruimte heeft.
Inschrijven:
U kunt zich inschrijven middels het contactformulier wat u onderaan deze pagina vindt. Na het versturen ontvangt u meteen een bevestiging. Vervolgens ontvangt u binnen enkele dagen in antwoord hierop van ons een beveiligde e-mail via Zorgmail. Deze mail kan ook in uw SPAM box terecht komen. In deze e-mail staat uitgelegd wat u moet doen om uw inschrijving compleet te maken. Wij hebben de volgende gegevens nodig:
-
- een geldige verwijsbrief:
- vermoeden van welke DSM-V stoornis en wat uw klachten zijn;
- of u verwezen wordt naar BGGZ of SGGZ;
- AGB-code van uw huisarts;
- handtekening van uw huisarts met praktijkstempel;
- uw ID-bewijs;
- uw persoonlijke gegevens.
- een geldige verwijsbrief:
Belangrijk: alleen de beveiligde mail is veilig voor het verzenden van privacy gevoelige informatie.
Zodra alle gegevens binnen zijn kijkt ons team naar uw aanmelding of dat bij ons op de goede plek is. Indien wij u niet binnen 3 maanden kunnen plaatsen of uw vraag past niet bij onze kwaliteiten laten wij u dat z.s.m. weten. In alle andere gevallen bellen wij u zodra er ruimte is in onze agenda voor het maken van een afspraak. Dat kan enige tijd duren. De wachttijd die op de website vermeld staat bij aanmelding is een goede richtlijn. Bij twijfel of ongeduld neemt u contact met ons op.
Kosten:
Wij hebben in 2024 met alle verzekeraars een contract behalve met Caresq in de BGGZ. Voor CZ geen contract in de SGGZ. Verder vallen budget polissen ook regelmatig buiten de vergoedingen. Voor het overige betekent dat met een geldige verwijzing de kosten van het intakegesprek gedeclareerd wordt bij uw zorgverzekeraar. Indien wij een diagnose stellen en u akkoord gaat met het behandelplan waar u in meebeslist, wordt tot behandeling over gegaan. Ook dan wordt de behandeling door de zorgverzekeraar vergoed. Op het eigen risico na.
Na elke afspraak wordt het consult gedeclareerd, eventueel belast met een toeslag. Het tarief is afhankelijk van de setting, het beroep van uw behandelaar, het soort consult en de tijdsduur van de afspraak wat is afgesproken. Indien de afspraak 15 minuten langer duurt dan gepland wordt de duur van het consult aangepast. Meer info over het zorgprestatiemodel vindt u hier.
Eigen Risico:
De consulten worden in mindering gebracht op uw eigen risico in het jaar waar de afspraak in valt. Zodra uw eigen risico benut is vergoed de zorgverzekeraar de overige kosten.
No Show:
Afspraken die binnen 24 uur worden afgemeld, of worden vergeten, brengen wij in rekening. De kosten daarvan zijn 100,-. Niet op de eerste afspraak komen valt daar ook onder. U kunt de afspraken tot 24 van te voren afmelden telefonisch of per e-mail op info@spelhoorn.nl.
Onverzekerde GGZ zorg:
Consulten welke niet onder de vergoeding van de zorgverzekering vallen betaalt u zelf. Raadpleeg hiervoor uw zorgverzekering. Het tarief in 2024 is 130,- euro per 45 minuten. Op arbeids- en relatietherapie wordt BTW geheven.
Online behandeling is ook mogelijk.
Tot 18 jaar:
Kinderen tot 18 jaar nemen wij niet in behandeling omdat deze zorg onder de gemeente valt. U kunt terecht bij 1punthoorn van de gemeente.
Wachttijd te lang?
Wanneer u de wachttijd te lang vindt adviseren wij u contact op te nemen met de afdeling wachttijdbemiddeling van uw zorgverzekeraar. Zij zullen hun best doen dat u, binnen 4 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder, een intake gesprek krijgt. En dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn namelijk de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
Bent u verzekerd bij Menzis, bel dan hun zorgadviseur: 088 222 40 40. Meer informatie kunt u vinden op hun website www.menzis.nl/zorgadviseur.
Sleutelbloem 3
1689 PZ ZWAAG
0229-279798 –>spreek de voicemail met naam én telefoonnummer in: wij bellen z.s.m. terug
info@spelhoorn.nl